sunnuntai 24. huhtikuuta 2011

kevät, kallio ja meri


Tänään kävelin muutaman tunnin ("..hyvä minä..") mm. rantakallioilla,
joita Espoossa riittää ja jotka on mun kotikunnilla pelkkää ylä- ja alamäkeä. 
Meri oli uskomattoman tyyni ja sää oli kaunis ja aurinkoinen, kerrassaan upea.

 Näitä kuvia katsoessa ei uskoisi, 
että Helsinkiin on matkaa vain muutama kilometri.
(Nämä on muuten eri kalliot kuin ne viime kesän varpulikalliot.)

Uimaranta heräilee talven jäljiltä. 
Jäät ovat lähteneet, eikä lunta näy enää.


Lenkkipolun varrella on portaikko, tarkemmin sanottuna 181 porrasta.
Se on pakko koukata joka kerta, kunnon testaukseen hyvä konsti .
Ja niinpä, talven paikallaanolon jäljiltä mun kunto on päässyt pahasti rapistumaan,
sillä jo 100. porras otti maitohappovoiton. :)
 
Portaat puolessa välissä alaspäin...
 ... ja portaat ylös.
Tuolla kaukana ylhäällä on se 181. porras





.












x

8 kommenttia:

  1. vau mitä kuvia taas! ja ihanat sulla noi maisemat, mä aina tahtosin meren rantaan...(pitäskö muttaa espooseen? vai ouluun?)mut onhan mulla kahluupuro!

    VastaaPoista
  2. Etkö sitten mennytkään?????
    Soukan rannass oli vielä aika paljon jäätä.

    VastaaPoista
  3. Kivoja kuvia! Ei kyllä uskoisi että Helsinki on niin lähellä!

    Tuota valokuvien suurentumista minäkin olen joskus ihmetellyt.

    VastaaPoista
  4. Ihanat kuvasi tuovat kesämuistot mieleen ja portaikko etelänmatkojen kaipeat kävelyreitit alas rantaan. Olen nähnyt vain jäisen järven pääsiäisenä, mutta kai kesä saapuu myös Keski-Suomeen vähitellen. Lumi on melkein sulanut.

    VastaaPoista
  5. You can feel the silence!!
    Happy Easter.

    VastaaPoista
  6. "Myöhästyneet" kiitokset kommeistanne. Halit keväälle. Ja merelle. :)

    VastaaPoista
  7. Tuolla rappupaikassa haluaisin asua!

    VastaaPoista
  8. Pia, nuo talot on rakenettu amfin muotoon ja muutettuani tänne, niin kaarevilla teillä (talojen edustat) kävellessä tuntui kuin olisin ollut "ulkomailla" :), koska siellä on paljon kukkia ja kasveja. Talot on pääosin 1-2 kerroksisia rivitaloja, ylimpänä on vähän korkeampia (uudemmat) (itse en asu tuolla, mutta lähellä) :D

    VastaaPoista

Olen todella iloinen kommentistasi.
I really appreciate your comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...